David M. Edelstien

What She Said: The Art of Pauline Kael

— What She Said: The Art of Pauline Kael

Pauline Kael (1919–2001) was undoubtedly one of the greatest names in film criticism. A Californian native, she wrote her first review in 1953 and joined ‘The New Yorker’ in 1968. Praised for her highly opinionated and feisty writing style and criticised for her subjective and sometimes ruthless reviews, Kael’s writing was refreshingly and intensely rooted in her experience of watching a film as a member of the audience. Loved and hated in equal measure – loved by other critics for whom she was immensely influential, and hated by filmmakers whose films she trashed - Kael destroyed films that have since become classics such as The Sound of Music and raved about others such as Bonnie and Clyde. She was also aware of the perennial difficulties for women working in the movies and in film criticism, and fiercely fought sexism, both in her reviews and in her media appearances.

Das Ende des Zweiten Weltkriegs naht und Churchill macht sich Sorgen darüber, wie es mit den Russen weitergehen soll, wenn Deutschland erst besiegt ist. Ein britischer Soldat findet heraus, dass die Sowjets Kriegsverbrechen am polnischen Volk begangen haben. Da Stalin nicht will, dass der Westen davon erfährt, lässt er den Mann inhaftieren. Dort lernt der Brite einen deutschen Soldaten kennen. Beide sind Freimaurer und haben nun ein gemeinsames Ziel: Freizukommen und der Welt von den russischen Verbrechen zu berichten. Dabei erhalten sie Hilfe von einer Polin und die Flucht gelingt, doch ein brutaler russischer Offizier ist ihnen mitsamt seinen Truppen auf den Fersen ...

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