Greil Marcus

What She Said: The Art of Pauline Kael

— What She Said: The Art of Pauline Kael

Pauline Kael (1919–2001) was undoubtedly one of the greatest names in film criticism. A Californian native, she wrote her first review in 1953 and joined ‘The New Yorker’ in 1968. Praised for her highly opinionated and feisty writing style and criticised for her subjective and sometimes ruthless reviews, Kael’s writing was refreshingly and intensely rooted in her experience of watching a film as a member of the audience. Loved and hated in equal measure – loved by other critics for whom she was immensely influential, and hated by filmmakers whose films she trashed - Kael destroyed films that have since become classics such as The Sound of Music and raved about others such as Bonnie and Clyde. She was also aware of the perennial difficulties for women working in the movies and in film criticism, and fiercely fought sexism, both in her reviews and in her media appearances.

Elvis' Rolls Royce fährt auf den Spuren des "King Of Rock 'n' Roll" quer durch Amerika. Für verschiedene Streckenabschnitte nehmen die unterschiedlichsten Personen auf der Rückbank Platz. Darunter Wegbegleiter des King, berühmte Hollywoodstars wie Alec Baldwin, Ashton Kutcher, Ethan Hawke und "The Wire"-Schöpfer David Simon, aber auch ganz normale Fans. Sie erzählen von ihren Erlebnissen mit Elvis und seiner Musik und schlagen 40 Jahre nach dessen Tod Parallelen zwischen seinem Aufstieg und Fall und der derzeitigen Situation in Amerika im Jahr 2016, in dem ein grobschlächtiger, vulgärer und ausländerfeindlicher Reality-TV-Star zum Staatsoberhaupt gewählt wird. Unterwegs wird musiziert, gelacht und versucht zu erklären, wie es mit dem einstigen "Land der unbegrenzten Möglichkeiten" so bergab gehen konnte.

Kurier.tvMotor.atKurier.atFreizeit.atFilm.atImmmopartnersuchepartnersucheSpieleCreated by Icons Producer from the Noun Project profilkat